W dniu 10 lipca 2024 r. podpisana została umowa o numerze FERC.02.02-CS.01-001/23/2218/ FERC.02.02-CS.01-001/23/2024 pomiędzy Gminą Szczytniki i Skarbem Państwa, w imieniu którego działa Centrum Projektów Polska Cyfrowa, o powierzenie grantu w ramach konkursu grantowego Cyberbezpieczny Samorząd.
Projekt realizowany jest w ramach FUNDUSZY EUROPEJSKICH NA ROZWÓJ CYFROWY 2021-2027 (FERC), Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie 2.2. – Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa.
Projekt grantowy pn. „Wzmocnienie cyfrowej aktywności Gminy Szczytniki” złożony przez Gminę Szczytniki ma na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informacji jednostek samorządu terytorialnego (JST) poprzez wzmocnienie odporności oraz zdolności Urzędu Gminy w Szczytnikach i jednostki podległej - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Szczytnikach do skutecznego zapobiegania incydentom bezpieczeństwa teleinformatycznego, wykrywania ich i reagowania na nie.
W ramach projektu w Urzędzie Gminy i GOPS zaplanowano m.in.:
- przegląd i aktualizację Systemu Zarzadzania Bezpieczeństwem Informacji;
- Audyt SZBI i KRI,
- szkolenia dla pracowników i kadry kierowniczej z zakresu cyberbezpieczeństwa,
- zakup sprzętu informatycznego (m.in.: serwerów wraz z systemem operacyjnym i licencjami, macierzy dyskowej, oprogramowania antywirusowego do inwentaryzacji aktywów, zasilaczy UPS)
- zakup agregatu prądotwórczego,
- zakup usług wsparcia realizowanych przez zewnętrznych ekspertów, itp.
Realizacja projektu będzie dotyczyła 3 obszarów: organizacyjnego, kompetencyjnego, technicznego.
W efekcie końcowym zastosowane podejście poprawi bezpieczeństwo usług publicznych, zagwarantuje możliwość szybkiego wykrywania, reagowania i zapobiegania cyberzagrożeń,
a także wpłynie na poprawę świadomości i kompetencji pracowników.
#Fundusze Europejskie
Wartość otrzymanego wsparcia: 623 847,00 zł
Poziom dofinansowania: 100%
Planowany termin zakończenia projektu: 30.06.2026 r.
Wkłady własny jednostki: 0 zł