Urząd czynny
Pon.: 8:00 - 16:00, Wt. - Pt.: 7:00 - 15:00

Gmina Szczytniki wspiera policję

Gmina Szczytniki wspiera działania jakie policjanci podejmują na rzecz poprawy bezpieczeństwa mieszkańców. W ramach tych działań Wójt Gminy  Marek Albrecht przekazał na ręce Kierownika Komisariatu Policji w Koźminku  Hieronima Górala urządzenie „ iBlow” do badania stanu trzeźwości.

Komisariat Policji w Koźminku w którego zasięgu działania jest nasza Gmina od dawna współpracuje z Urzędem Gminy w Szczytnikach  na rzecz   poprawy bezpieczeństwa mieszkańców. W tym celu podejmowane są działania oraz kampanie społeczne mające na celu podniesienie świadomości np. uczestników ruchu drogowego, kampania „Zatrzymaj pijanego kierowcę”. W przedszkolach i młodszych klasach Szkół Podstawowych policjanci realizowali program „Bezpieczna droga do szkoły” , przedstawiali uczestnikom podstawowe zasady ruchu drogowego i rozdawali odblaski.  

Przekazane funkcjonariuszom w Koźminku urządzenie, to nowoczesny aparat który nie tylko wskazuje, że osoba badana jest pod wpływem alkoholu, ale także pokazuje jakie jest jego stężenie w organizmie co w dobie pandemii COVID-19  jest tym bardziej pożądane, gdyż nie wymaga używania i wymiany ustnika, jest na tzw. „świeczkę”. Zakupiono również i przekazano policji testy do wykrywania narkotyków w moczu i ślinie . Każdy rodzic obawiający się o swoje dziecko może zwrócić się nie odpłatnie o taki test do dzielnicowego.

Alkomat będzie wykorzystywany przez policjantów podczas działań prowadzonych na drogach.

Przekazane urządzenie oraz odblaski z logo gminy zostały zakupione ze środków za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w ramach realizacji zadań z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii na 2021 rok. 

Łączny koszt zakupu w/w środków to kwota około 4 tys. Złotych.  

Maria Wiączek-Hendler    

                                                                      

Kalkulator pomoże przedsiębiorcom obliczyć składkę zdrowotną

Zakład Ubezpieczeń Społecznych udostępnił specjalny kalkulator, który ułatwi przedsiębiorcom ustalenie podstawy wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne oraz obliczenie należności.

Przepisy ustawy, tzw. Polski Ład wprowadziły zmiany w zasadach ustalania podstawy wymiaru oraz wysokości należnej składki na ubezpieczenie zdrowotne. Przedsiębiorcy muszą ją obliczać od przychodu lub dochodu w zależności od przyjętej formy opodatkowania. Forma opodatkowania ma wpływ na zasady ustalania podstawy wymiaru składek. Zmiany te obowiązują przy ustalaniu podstawy wymiaru i wysokości składki zdrowotnej należnej za okres od stycznia 2022 r.

Kalkulator pomoże ustalić podstawę wymiaru i obliczyć kwotę składki należnej za dany miesiąc. Korzystanie z niego jest bardzo proste. Wystarczy wprowadzić kilka danych np. okres rozliczeniowy, formę opodatkowania, kwotę dochodu lub przychodu ? wyjaśnia Marlena Nowicka ? rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce.

Kalkulator jest udostępniony na stronie internetowej www.zus.pl. Docelowo będzie także udostępniony w programach: Płatnik i ePłatnik.

ZUS dokłada wszelkich starań, aby pomóc osobom prowadzącym firmy dostosować się do nowych przepisów.

Już od października Zakład Ubezpieczeń Społecznych przeprowadza otwarte szkolenia i dyżury dla zainteresowanych. Spośród pracowników wyznaczył liderów, którzy lokalnie szkolą i odpowiadają na pytania pracodawców. Ponadto na stronie internetowej ZUS znajdują się specjalne materiały i poradniki dotyczący zmian ? dodaje rzeczniczka.

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB)

Od 1 lipca 2021r. każdy właściciel lub zarządca budynku czy lokalu będzie zobowiązany do złożenia w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) deklaracji o użytkowanych źródłach ciepła i spalania paliw. Dotyczy to zarówno domów mieszkalnych, jak i budynków użyteczności publicznej i lokali usługowych. CEEB ma pomóc w identyfikowaniu źródeł niskiej emisji z budynków w Polsce.

Dla budynków, które już istnieją właściciel lub zarządca będzie miał 12 miesięcy na złożenie deklaracji, natomiast dla nowopowstałych budynków termin ten będzie wynosił 14 dni od dnia pierwszego uruchomienia źródła ciepła.

W przypadku zmiany źródła ciepła właściciel lub zarządca budynku czy lokalu ma 14 dni od dnia, w którym zaistniała zmiana na złożenie nowej deklaracji.

Jakie informacje będzie zawierała deklaracja?

  • imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
  • adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
  • informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
  • numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);
  • adres e-mail (opcjonalnie).

Deklarację można złożyć:

  • drogą elektroniczną za pośrednictwem systemu teleinformatycznego CEEB, dostępnego pod adresem https://zone.gunb.gov.pl/
    lub
  • w formie papierowej w Urzędzie Gminy Szczytniki, Szczytniki 139, 62-865 Opatówek 

Przesłanie danych będzie obowiązkowe. Za brak zgłoszenia lub przekroczenie dopuszczalnego terminu zgłoszenia zgodnie z art. 27h ust.1 ustawy z 28 października 2020 r. o zmianie ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz niektórych innych ustaw będą groziły kary grzywny.

Wszystkie regulacje dotyczące CEEB zostały sformułowane i zdefiniowane w rozdziale 5a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2021 r., poz. 554).

Odpowiedzialnym za to zadanie jest Główny Urząd Nadzoru Budownictwa (GUNB). Szczegółowe informacje na temat CEEB dostępne są na stronie Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq

Dokumenty do pobrania:

Warsztaty pn.: OBOWIĄZKI PODMIOTÓW W ZAKRESIE KORZYSTANIA ZE ŚRODOWISKA

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu DEPARTAMENT KORZYSTANIA I INFORMACJI O ŚRODOWISKU zaprasza na warsztaty pn.: OBOWIĄZKI PODMIOTÓW W ZAKRESIE KORZYSTANIA ZE ŚRODOWISKA, które odbędą się w dniu 16 lutego 2022 r. od godz. 9.00 do godz. 15.00, w formie on-line poprzez platformę zoom.

Warsztaty przeznaczone są dla lokalnych przedsiębiorców, jednostek organizacyjnych, pracowników działów ochrony środowiska przedsiębiorstw oraz wszystkich innych podmiotów korzystających ze środowiska. W trakcie warsztatów zostaną omówione zagadnienia dotyczące opłat za korzystanie ze środowiska, opłat produktowych oraz sprawozdawczości z zakresu gospodarowania odpadami.

Zgłoszenia udziału należy dokonać poprzez przesłanie adresów e-mail osób zainteresowanych udziałem w warsztatach, do dnia 11 lutego br., na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Na wskazane adresy zostanie rozesłany link umożliwiający udział w spotkaniu. Udział w warsztatach jest bezpłatny.

Dodatek osłonowy

Dodatek osłonowy stanowi element rządowej tarczy antyinflacyjnej, który ma zniwelować rosnące ceny energii, gazu i żywności. Zgodnie z zaproponowanymi przepisami będzie on przysługiwał gospodarstwu domowemu, którego przeciętne miesięczne dochody nie przekraczają 2100 zł* netto w gospodarstwie jednoosobowym albo 1500 zł* netto na osobę w gospodarstwie wieloosobowym. *dochód w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 111 ze zm.).


Wysokości dopłat w skali roku w ramach dodatku osłonowego:
? jednoosobowe gospodarstwo domowe otrzyma 400 lub 500 zł** przy założeniu, że jej dochód nie przekroczy 2100 złotych netto,
? gospodarstwo 2-3 osobowe otrzyma 600 lub 750 zł** przy założeniu, że dochód nie przekroczy 1500 złotych netto miesięcznie na osobę,
? gospodarstwo 4-5 osobowe otrzyma 850 zł lub 1062,50 zł** przy założeniu, że dochód nie przekroczy 1500 złotych netto miesięcznie na osobę,
? gospodarstwo 6 i więcej osobowe otrzyma 1150 zł lub 1437,50 zł** przy założeniu, że dochód nie przekroczy 1500 złotych netto miesięcznie na osobę.

 **podwyższenie kwoty dofinansowania jest uzależnione od źródła ogrzewania ? wyższa kwota dodatku przysługuje w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi, wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2021 r. poz. 554, 1162 i 1243). Informacje jak wpisać budynek do centralnej ewidencji emisyjności.

Jak złożyć wniosek o dodatek osłonowy?
Wnioski można składać:
- elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP ? od stycznia 2022 r. do 31 października 2022 r.

- tradycyjnie (papierowo) ? od stycznia 2022 r. do 31 października 2022 r. w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Szczytnikach, Szczytniki 30, 62-865 Szczytniki w poniedziałek od 8.00 do 16.00  od wtorku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00, tel. 62 7625433

Formularz wniosku o dodatek osłonowy jest dostępny w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Szczytnikach Szczytniki 30, 62-865 Szczytniki

Materiały

Wzór?_wniosku?_o?_dodatek?_osłonowy.docx 0.07MB
Wskazówki?_jak?_wypełnić?_wniosek?_o?_dodatek?_osłonowy.pdf 0.16MB

Podkategorie

Zadzwoń

62 762 50 01

Nie wiesz gdzie masz się udać?
Nie wiesz jak załatwić sprawę?
Skontaktuj się z znami! Chętnie pomożemy!

Napisz do na wiadomość

Zapraszamy do napisania wiadomości na adres: sekretariat@szczytniki.ug.gov.pl lub kliknij w ten link i przejdź do formularza kontaktowego - KLIKNIJ TUTAJ

Nasz Newsletter

Zapisz się!

Image
Urząd czynny w godzinach
  • Poniedziałek  
  • Wtorek - Piątek 

Adres: Urząd Gminy Szczytniki, 62-865 Szczytniki 139

Publish modules to the "offcanvs" position.