Ułatwienia dostępu

Urząd czynny
Pon.: 8:00 - 16:00, Wt. - Pt.: 7:00 - 15:00

Pomoc dla posiadacza chryzantem w pełnej fazie dojrzałości przeznaczonych do sprzedaży, którzy ponieśli straty w związku z ograniczeniami na rynku spowodowanymi epidemią COVID-19

Do dnia 06.11.2020 r. posiadacze chryzantem w pełnej fazie dojrzałości przeznaczonych do sprzedaży, którym zagraża utrata płynności finansowej w związku z ograniczeniami na rynku spowodowanymi epidemią COVID-19, mogą składać wnioski o przyznanie pomocy finansowej. Pomoc będzie udzielana posiadaczowi co najmniej:

  1. 50 sztuk chryzantem doniczkowych w fazie pełnej dojrzałości przeznaczonych do sprzedaży według stanu na dzień złożenia wniosku lub
  2. 200 sztuk chryzantem ciętych w fazie pełnej dojrzałości przeznaczonych do sprzedaży według stanu na dzień złożenia wniosku.

O pomoc może ubiegać się posiadacz chryzantem będący mikroprzedsiębiorstwem, małym albo średnim przedsiębiorstwem w rozumieniu załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 702/2014 z dnia 25 czerwca 2014 r. uznającego niektóre kategorie pomocy w sektorach rolnym i leśnym oraz na obszarach wiejskich za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (Dz. Urz. UE L 193 z 1.7.2014, str.1), któremu zagraża utrata płynności finansowej w związku z ograniczeniami na rynku  spowodowanymi epidemią COVID-19

Pomoc, przyznawana jest na podstawie prawidłowo wypełnionego i kompletnego wniosku posiadacza chryzantem, w którym zgłasza on Agencji liczbę posiadanych w dniu złożenia wniosku chryzantem doniczkowych lub ciętych w fazie pełnej dojrzałości, których nie sprzedał w związku z ograniczeniami na rynku rolnym spowodowanymi epidemią COVID-19.

W przypadku gdy posiadacz chryzantem nie posiada numeru identyfikacyjnego nadanego w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności, wraz z wnioskiem o przyznanie pomocy składa wniosek o wpis do ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności.

Wnioski należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na miejsce przechowywania zgłoszonych chryzantem, na formularzu udostępnionym przez Agencję:

Wzór wniosku w formacie PDF - otwórz

Wnioski będzie można przekazywać za pośrednictwem platformy ePUAP lub wysłać za pośrednictwem wyznaczonego operatora pocztowego (Poczta Polska) przesyłką rejestrowaną. Dokumenty można także dostarczyć do specjalnych wrzutni, które ustawione są w placówkach terenowych Agencji lub złożyć osobiście, o ile w danej jednostce istnieje taka możliwość.

W przypadku składania wniosku poprzez platformę ePUAP, wnioski należy składać poprzez skrzynkę podawczą Biura Powiatowego ARiMR właściwego ze względu na miejsce przechowywania zgłoszonych chryzantem.

Za datę złożenia wniosku będzie uważana data jego nadania, w przypadku przesłania go za pomocą platformy ePUAP i za pomocą wyznaczonego operatora pocztowego, a w przypadku umieszczenia wniosku we wrzutni lub złożenia go w kancelarii Biura Powiatowego, data umieszczenia we wrzutni lub odpowiednio złożenia w kancelarii.

Agencja ogłasza na swojej stronie internetowej informację o możliwości odbioru chryzantem przez organizacje pozarządowe, jednostki samorządu terytorialnego lub inne instytucje publiczne. Mogą one zgłosić do dnia 12.11.2020 r. do kierownika biura powiatowego Agencji właściwego ze względu na miejsce preferowanego odbioru chryzantem, na formularzu udostępnionym przez Agencję zamiar odbioru chryzantem, wskazując w nim liczbę chryzantem, z wyszczególnieniem liczby chryzantem doniczkowych i ciętych.

Kierownik biura powiatowego Agencji, po otrzymaniu zgłoszenia, wskazuje miejsce odbioru chryzantem oraz informuje posiadacza chryzantem o zamiarze odbioru jego chryzantem przez organizację pozarządową, jednostkę samorządu terytorialnego lub inną instytucję publiczną.

Przy przekazywaniu chryzantem posiadacz chryzantem odbiera na piśmie lub w formie dokumentu elektronicznego (w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne) potwierdzenie odbioru chryzantem, z wyszczególnieniem liczby chryzantem doniczkowych i ciętych, odebranych przez ww. podmioty i instytucje.

Chryzantemy nieodebrane w terminie do dnia 16 listopada 2020 r. przez organizacje pozarządowe, jednostki samorządu terytorialnego lub inne instytucje publiczne posiadacz oddaje niezwłocznie jako bioodpady podmiotowi zajmującemu się, zgodnie z przepisami o odpadach, zbieraniem lub przetwarzaniem odpadów lub podmiotowi wskazanemu przez Dyrektora Generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa na jego stronie internetowej, odbierając od tych podmiotów na piśmie lub w formie dokumentu elektronicznego (w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne) potwierdzenie liczby chryzantem, z wyszczególnieniem liczby chryzantem doniczkowych i ciętych, odebranych jako bioodpady.

Posiadacz chryzantem składa do kierownika biura powiatowego Agencji w terminie do dnia 30 listopada 2020 r., ww. potwierdzenia odbioru liczby chryzantem.

Pomoc dla posiadacza chryzantem ustala się w wysokości iloczynu liczby oddanych chryzantem (na podstawie ww. potwierdzeń odbioru) oraz stawki pomocy.

Stawka pomocy wynosi w przypadku:

  • chryzantemy doniczkowej ? 20 zł za sztukę;
  • chryzantemy ciętej ? 3 zł za sztukę.


Pomoc zostanie wypłacona pomoc w terminie do dnia 31.12.2020 r.

Dla posiadaczy chryzantem prowadzących:

  • pozarolniczą działalność gospodarczą pomoc będzie miała charakter pomocy de minimis, udzielanej zgodnie z przepisami rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis.
  • rolniczą działalność gospodarczą (producenci rolni) pomoc będzie miała charakter pomocy publicznej i będzie mogła być udzielana od dnia ogłoszenia pozytywnej decyzji Komisji Europejskiej o zgodności ze wspólnym rynkiem pomocy publicznej określonej w § 13za rozporządzenia.

Podstawa prawna: § 13za rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. poz. 187, z późn. zm.) ? zmiana opublikowana w dniu 2 listopada 2020 r., w Dz. U. pod pozycją 1932.

Więcej informacji: w punktach informacyjnych w biurach powiatowych i w oddziałach regionalnych ARiMR oraz pod numerem bezpłatnej infolinii ? tel. 800-38-00-84. (więcej...)

Drogi Rolniku!

Zgodnie z zapisami ustawy o PSR 2020 użytkownik gospodarstwa rolnego, który nie może dopełnić obowiązku samospisu przez Internet, zgłasza ten fakt służbom statystyki publicznej, telefonując na numer infolinii spisowej: 22 279 99 99 nie później niż do dnia 31 października br.

Jeśli jednak jeszcze tego nie zrobiłeś, nie denerwuj się! Wciąż na Ciebie czekamy!

By ułatwić Ci dokonanie samospisu, niezależnie od funkcjonującej infolinii ogólnopolskiej Wojewódzkie Biuro Spisowe w Poznaniu uruchomiło dodatkowe linie telefoniczne z możliwością dokonania samospisu.

Poniżej zamieszczamy numery telefonów dla użytkowników gospodarstw rolnych:

62 50 27 112, 62 50 27 114, 62 50 27 151,

Rachmistrze spisowi będą pełnić dyżury przy telefonach rotacyjnie codziennie od godziny 8.00-20.00. Jeśli telefon jest zajęty, zadzwoń pod kolejny z podanych numerów bądź skontaktuj się później - właśnie kogoś spisujemy!

Nowy samochód dla OSP Iwanowice

Ochotnicza Straż Pożarna z Iwanowic w gminie Szczytniki (powiat kaliski) wzbogaciła się o nowy średni samochód ratowniczo-gaśniczy marki Renault.     W dniu 29 października przedstawiciele jednostki dokonali odbioru pojazdu      w siedzibie producenta pojazdu w Bielsku Białej.

Samochód kosztował ponad 800 tysięcy złotych. Pieniądze na zakup nowego auta strażackiego pochodziły z kilku źródeł.

Zakup nowego samochodu był możliwy dzięki wsparciu władz gminy na czele z wójtem  Panem Markiem Albrechtem. Dzięki kwocie 240000,00 zł jaką gmina przeznaczyła na zakup auta można było wystąpić z wnioskiem o dalsze finansowania. OSP Iwanowice otrzymała kolejne 180000,00 zł od Komendanta Głównego PSP, które pochodziły ze środków finansowych przekazywanych przez zakłady ubezpieczeń. Największe wsparcie  w kwocie 380000,00 zł jednostka uzyskała z Narodowego i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu. Pozostałą kwotę przekazali sponsorzy oraz mieszkańcy Iwanowic i okolicznych miejscowości.

?Cieszymy się bardzo, że po wielu latach starań udało się sfinalizować zakup  nowego samochodu strażackiego. Z pewnością dobrze będzie on służył naszym mieszkańcom. Pojazd posiada m.in. napęd 4x4, zbiornik 3 tys. litrów wody i 300 litrów środka pianotwórczego, dwuzakresową  autopompę o wydajności ponad 2800 litrów na minutę tzw. szybkie natarcie i wciągarkę elektryczną? ? mówi prezes OSP Iwanowice Jerzy Majas.

OSP Iwanowice należy do Krajowego Sytemu Ratowniczo-Gaśniczego i jest jedną z dwunastu jednostek działających na terenie gminy Szczytniki.

Jerzy Majas

    Nowy samochód dla OSP Iwanowice (CMigrator copy 1)

    Ochotnicza Straż Pożarna z Iwanowic w gminie Szczytniki (powiat kaliski) wzbogaciła się o nowy średni samochód ratowniczo-gaśniczy marki Renault.     W dniu 29 października przedstawiciele jednostki dokonali odbioru pojazdu      w siedzibie producenta pojazdu w Bielsku Białej.

    Samochód kosztował ponad 800 tysięcy złotych. Pieniądze na zakup nowego auta strażackiego pochodziły z kilku źródeł.

    Zakup nowego samochodu był możliwy dzięki wsparciu władz gminy na czele z Wójtem  Panem Markiem Albrechtem. Dzięki kwocie 240000,00 zł jaką gmina przeznaczyła na zakup auta można było wystąpić z wnioskiem o dalsze finansowania. OSP Iwanowice otrzymała kolejne 180000,00 zł od Komendanta Głównego PSP, które pochodziły ze środków finansowych przekazywanych przez zakłady ubezpieczeń. Największe wsparcie  w kwocie 380000,00 zł jednostka uzyskała z Narodowego i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu. Pozostałą kwotę przekazali sponsorzy oraz mieszkańcy Iwanowic i okolicznych miejscowości.

    ?Cieszymy się bardzo, że po wielu latach starań udało się sfinalizować zakup  nowego samochodu strażackiego. Z pewnością dobrze będzie on służył naszym mieszkańcom. Pojazd posiada m.in. napęd 4x4, zbiornik 3 tys. litrów wody i 300 litrów środka pianotwórczego, dwuzakresową  autopompę o wydajności ponad 2800 litrów na minutę tzw. szybkie natarcie i wciągarkę elektryczną? ? mówi prezes OSP Iwanowice Jerzy Majas.

    OSP Iwanowice należy do Krajowego Sytemu Ratowniczo-Gaśniczego i jest jedną z dwunastu jednostek działających na terenie gminy Szczytniki.

    Jerzy Majas

    URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W POZNANIU DEPARTAMENT ŚRODOWISKA ZAPRASZA NA SPOTKANIE KONSULTACYJNE

    Zaproszenie na spotkanie konsultacyjne, które odbędzie się w dniu 16 listopada 2020 r. od godz. 9:00 poprzez platformę zoom. Link do spotkania:https://zoom.us/meeting/register/tJYrceCqqTorE9AEEKu1qjCp3SaDXb14DTXV . Spotkanie konsultacyjne zostanie przeprowadzone w związku z przyjęciem przez Zarząd Województwa Wielkopolskiego Uchwałą Nr 2826 z dnia 22 października 2020 r. projektu Programu ochrony środowiska dla Województwa Wielkopolskiego do roku 2030.

    W związku z powyższym, projekt tego dokumentu wraz z projektem Prognozy oddziaływania na środowisko Programu ochrony środowiska dla Województwa Wielkopolskiego do roku 2030, celem zapewnienia udziału społeczeństwa ? zgodnie z art. 17 ust. 4 - ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r.
    ? Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity: Dz.U. z 2020 r., poz. 1219 ze zm.) oraz art. 30, art. 39 ust. 1 pkt 2-5 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i  jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity: Dz.U. z 2020 r., poz. 283 ze zm.), został zamieszczony na stronie: https://bip.umww.pl/292---505---k_86---programu-ochrony-srodowiska-dla-wojewodztwa-wielkopolskiego.

    Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 61 626 64 00 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

    Podkategorie

    Zadzwoń

    62 762 50 01

    Nie wiesz gdzie masz się udać?
    Nie wiesz jak załatwić sprawę?
    Skontaktuj się z znami! Chętnie pomożemy!

    Napisz do na wiadomość

    Zapraszamy do napisania wiadomości na adres: sekretariat@szczytniki.ug.gov.pl lub kliknij w ten link i przejdź do formularza kontaktowego - KLIKNIJ TUTAJ

    Nasz Newsletter

    Zapisz się!

    Image
    Urząd czynny w godzinach
    • Poniedziałek  
    • Wtorek - Piątek 

    Adres: Urząd Gminy Szczytniki, 62-865 Szczytniki 139

    Publish modules to the "offcanvs" position.