Urząd Gminy Szczytniki zawiadamia, że prowadzi ewidencję zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków. Obowiązkiem każdego właściciela nieruchomości (użytkownika) jest zgłoszenie użytkowania zbiornika bezodpływowego (szamba) lub przydomowej oczyszczalni ścieków (dotyczy to również wieloletnich użytkowników tych urządzeń, którzy dotychczas nie dokonali takiego zgłoszenia)
w terminie do 30.06.2022.
Zgłoszenia można składać w Urzędzie Gminy w Szczytnikach, Szczytniki 139 osobiście – pokój nr 2, za pośrednictwem poczty, poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub przez e-PUAP.
Druk zgłoszenia dostępny w Urzędzie Gminy - Formularz zgłoszenia
Zgłoszenie eksploatacji nowo wybudowanej przydomowej oczyszczalni ścieków*
Obowiązek zgłoszenia dotyczy przydomowej oczyszczalni ścieków o wydajności nie przekraczającej 5 m3 na dobę, wykorzystywanej na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód, w terminie 6 miesięcy od dnia zakończeniu jej budowy.
Do rozpoczęcia eksploatacji oczyszczalni można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji.
Wymagane dokumenty do zgłoszenia:
- Wniosek - druk dostępny Urzędzie Gminy oraz na stronie internetowej www.szczytniki.ug.gov.pl.
- Kopia mapy sytuacyjno-wysokościowej z naniesieniem lokalizacji oczyszczalni ścieków lub powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej (oryginał do wglądu).
- Kopia
zgłoszenia budowy przydomowej oczyszczalni ścieków do Starosty Kaliskiego
z adnotacją Starostwa o nie wniesieniu sprzeciwu (oryginał do wglądu) - Kopia certyfikatu, aprobaty technicznej przydomowej oczyszczalni ścieków (oryginał do wglądu).
- Oświadczenie zgłaszającego instalację lub dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Właściciel jest także obowiązany do zgłoszenia rezygnacji z rozpoczęcia, zakończenia eksploatacji i zmiany w danych w zgłoszeniu. Zgłoszenia takiego należy dokonać w terminie 14 dni od dnia zdarzenia.
* Podstawa prawna: art. 3 ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 888 z późn. zm.)
Sekretarz Gminy
Dariusz Wawrzyniak