Ułatwienia dostępu

Urząd czynny
Pon.: 8:00 - 16:00, Wt. - Pt.: 7:00 - 15:00

INFORMACJA

Premier Mateusz Morawiecki poinformował, że 4 maja 2020 roku biblioteki mogą zostać otwarte. W związku z tym Gminna Biblioteka Publiczna w Szczytnikach z filiami w Iwanowicach i w Stawie wznawia pracę wypożyczalni i będzie otwarta dla Czytelników i Użytkowników w zwykłych godzinach - od 4 maja 2020 r. (więcej...)

Informacja na temat otwarcia przedszkoli/oddziałów przedszkolnych od dnia 6 maja br.

Zgodnie z komunikatem rządowym z dnia 29 kwietnia br., od dnia 6 maja zostaną otwarte przedszkola, oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych i inne formy wychowania przedszkolnego. W tym czasie niewątpliwie istnieje konieczność ograniczenia liczebności grupy przedszkolnej oraz jednocześnie obowiązuje  bezwzględne zachowanie wszystkich zasad bezpieczeństwa i wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia.

Zgodnie z przedstawionymi wytycznymi, w pierwszej kolejności z przedszkola powinny skorzystać te dzieci, których rodzice/prawni opiekunowie nie mają możliwości pogodzenia pracy z opieką w domu. Pierwszeństwo mają dzieci pracowników systemu ochrony zdrowia, służb mundurowych, pracowników handlu i przedsiębiorstw produkcyjnych, realizujący zadania związane z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.

W związku z ogłoszonym rządowym komunikatem w dniu 29 kwietnia - proszę, aby rodzice/prawni opiekunowie, którzy mają problem z zapewnieniem dziecku opieki w domu i podejmą decyzję o uczestnictwie dziecka w zajęciach na terenie placówki od dnia 6 maja, przekazali odpowiednią informację do właściwego Zespołu Szkół, a także zastosowali się do wewnętrznych procedur bezpieczeństwa ustalonych przez dyrektora tejże placówki.

Bardzo dziękuję za dotychczasową rozważną współpracę i zrozumienie utrudnionych warunków egzystencjalnych ze względu na stan epidemii w naszym kraju.

Wójt Gminy Szczytniki

Marek Albrecht

Wielkopolskie placówki ZUS ponownie otwarte dla klientów

Od 4 maja 2020 r. przywracamy obsługę klientów w placówkach ZUS. U naszych pracowników będzie można m.in. uzyskać informacje jak złożyć wnioski, dokumenty, a także w jaki sposób założyć profil na PUE.

"ZUS jako jeden z pierwszych urzędów podjął decyzję, aby ponownie otworzyć sale obsługi klientów. Wiemy jak bardzo jest to ważne dla osób, które szukają wszelkich informacji np. na temat rent i emerytur lub o tym w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE). Otwarcie naszych sal odbędzie się z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa. W poniedziałki nasze placówki będą dostępne od godz. 8.00 do godz. 18.00" - mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

Ponadto, w placówkach ZUS nadal pozostaną skrzynki, do których będzie można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma.

Zachęcamy do zakładania profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i korzystania z usług elektronicznych. Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu, czyli przez internet - za pomocą profilu zaufanego lub bankowości elektronicznej. Można je założyć również korzystając z pomocy pracownika ZUS, na salach obsługi klientów.

Ważne bezpieczeństwo

Ze względu na bezpieczeństwo, prosimy, aby odwiedzać placówki ZUS tylko wtedy, kiedy jest to naprawdę niezbędne. Nasi klienci, do czasu obowiązywania wytycznych rządowych, powinni posiadać środki ochrony osłaniające nos i usta.

Obsługa w placówkach ZUS będzie realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na obsługę (minimum 1,5 metra między osobami). Klienci będą zapraszani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy.

Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba. Osoby towarzyszące (za wyjątkiem osoby towarzyszącej osobie z niepełnosprawnością, tłumacza języka migowego, pełnomocnika lub rodzica z dzieckiem) nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną.

Marlena Nowicka

regionalna rzeczniczka prasowa ZUS

w Wielkopolsce

PODPISANIE UMOWY NA ?ZAPROJEKTOWANIE I ROZBUDOWĘ ENERGETYCZNEJ SIECI ZASILAJĄCEJ WRAZ Z BUDOWĄ STACJI TRANSFORMATOROWEJ (TR4) W ZUOK ?ORLI STAW?.

W dniu 20 kwietnia 2020 roku, w Zakładzie Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych ?Orli Staw?, podpisano umowę na ?Zaprojektowanie i rozbudowę energetycznej sieci zasilającej wraz z budową stacji transformatorowej (TR4) w ZUOK Orli Staw?.

Z ramienia Inwestora umowę podpisali: Jan Adam Kłysz - Przewodniczący Zarządu Związku Komunalnego Gmin ?Czyste Miasto, Czysta Gmina? oraz Piotr Szewczyk - Pełnomocnik Zarządu Związku. Wykonawcę, firmę BLACK WATER ENERGIA Sp. z o.o. z siedzibą
w Gdańsku, reprezentował Piotr Żmudziński - Członek Zarządu, Dyrektor ds. Rozwoju.      

Wartość podpisanej umowy opiewa na kwotę 580 935,30 zł netto (714 550,42 zł brutto). Termin realizacji umowy wynosi do 250 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia.

Przedmiotowa inwestycja realizowana jest w ramach Projektu POIS.02.02.00-00-0017/17
pn. "Modernizacja ZUOK Orli Staw jako Regionalnego Centrum Recyklingu" -  zadanie Nr 6. Wartość całego Projektu wynosi 96 268 698,69 zł brutto, w tym dofinansowanie
53 221 719,60 zł ze środków UE w ramach POIiŚ 2014-2020, II oś priorytetowa, Działanie 2.2 ? Gospodarka odpadami komunalnymi.

Telefoniczne i elektroniczne wsparcie podatników

Mimo ograniczeń w obsłudze bezpośredniej Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) realizuje swoje obowiązki i zdalnie wspiera podatników w ich sprawach. Poza usługami on-line, w każdym z urzędów działają specjalne infolinie, a nasi eksperci codziennie odpowiadają na setki mailowych i telefonicznych pytań podatników.
Wielkopolska KAS obsługuje dziennie ponad 6,5 tys. połączeń telefonicznych i ponad 800 e-maili od podatników.
Mimo tego, że nie przyjmujemy podatników osobiście, przygotowaliśmy takie rozwiązania, które mają pozwolić na jak najlepszą obsługę spraw naszych klientów. Rozbudowaliśmy podatkowe infolinie telefoniczne działające w każdym urzędzie skarbowym, aby móc wpierać podatników w załatwianiu ich spraw. Dziennie przeprowadzamy średnio ponad 6,5 tys. rozmów, odpowiadając na Państwa pytania i wątpliwości (to średnia dzienna liczba obsłużonych telefonów od podatników w całym województwie wielkopolskim). Każdego dnia otrzymujemy również ok. 830 maili, na które staramy się na bieżąco odpowiadać. W samym powiecie kaliskim obsługujemy dziennie ok. 195 połączeń telefonicznych i ok. 42 maili.
Aktualnie, w szczytowym okresie akcji rozliczeń PIT, najwięcej telefonów i zgłoszeń mailowych dotyczy właśnie tematu zeznań rocznych, ale uruchomione numery infolinii obejmują wszystkie kategorie spraw, z jakimi mogą się do nas zgłaszać podatnicy.
W przypadku pytań lub wątpliwości podatkowych najlepiej kontaktować się bezpośrednio ze swoim urzędem skarbowym. Nasi eksperci są do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach pracy (w poniedziałki 8.00-18.00, a od wtorku do piątku ? 8.00-15.00). Aktualne informacje o numerach uruchomionych infolinii znaleźć można na stronach internetowych poszczególnych urzędów na www.wielkopolskie.kas.gov.pl.

Podkategorie

Zadzwoń

62 762 50 01

Nie wiesz gdzie masz się udać?
Nie wiesz jak załatwić sprawę?
Skontaktuj się z znami! Chętnie pomożemy!

Napisz do na wiadomość

Zapraszamy do napisania wiadomości na adres: sekretariat@szczytniki.ug.gov.pl lub kliknij w ten link i przejdź do formularza kontaktowego - KLIKNIJ TUTAJ

Nasz Newsletter

Zapisz się!

Image
Urząd czynny w godzinach
  • Poniedziałek  
  • Wtorek - Piątek 

Adres: Urząd Gminy Szczytniki, 62-865 Szczytniki 139

Publish modules to the "offcanvs" position.